تاریخ انتشار: شنبه 1403/08/05 - 00:19
کد خبر: 520622

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ / برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی / سلام ۱۳۰۰ نودانشجو

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ /  برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی /  سلام ۱۳۰۰ نودانشجو

در این بسته خبری به بررسی اخباری چون بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ و برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان و سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف و دیگر موارد مشابه که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در این بسته خبری به بررسی اخباری چون بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟  و  برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان  و سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف و دیگر موارد مشابه که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟

 حمیدرضا صارمی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود درخصوص تخلف دانشگاه تهران برای احداث برج‌های ۳ قلو توضیحاتی را ارائه داد.
مهر در خبری نوشت:در متن این یادداشت آمده است:

طی روزهای اخیر موضوع تخلف دانشگاه تهران برای ساخت برج‌های ۳ قلو در دانشگاه تهران و در نزدیکی‌ایستگاه هواشناسی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و متأسفانه نوک پیکان این انتقادات به سمت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بوده و در اخبار منتشره ذکر شده که این ساخت و ساز با مجوز شهرداری تهران در حال انجام است.(جزئیات بیشتر)

 برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان

 بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی استان اصفهان با حضور بیش از ۶۵۰ زوج دانشجو برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

 سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

آیین استقبال از دانشجویان ورودی‌ 1403 دانشگاه صنعتی شریف  با عنوان "شریف سلام" روز جمعه 27 مهر‌ماه 1403، با حضور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، برخی از معاونین و مدیران دانشگاه، دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آن‌ها در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای مراسم استقبال از دانشجویان سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه طی سخنانی گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف امروز شاهد ورود دانشجویان جدیدی است که جزو نخبگان این کشورند. وی ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آنان گفت: زندگی دانشجویی مسیری پرچالش و پر از خاطره است سعی کنید از این مسیر، تجربیات خوبی را برای زندگی و آینده خود کسب کنید.(جزئیات بیشتر)

تخصیص خوابگاه به دانشجویان جدیدالورود غیرروزانه دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: دانشجویان روزانه غیربومی مقطع کارشناسی جدیدالورود متقاضی استفاده از خوابگاه برای نیم سال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای ارائه درخواست خوابگاه در هنگام پذیرش غیرحضوری درخواست خود را ثبت نمایند، سپس از سوم آبان ۱۴۰۳ با مراجعه به سیستم جامع گلستان از خوابگاه تخصیص داده شده خود مطلع و ضمن توجه دقیق به نکات ذیل از تاریخ ۴ آبان به خوابگاه‌های اختصاص داده شده مراجعه کنند.

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ /  برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان /  سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

عدم مراجعه تا تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۳ برای تحویل اتاق بمنزله انصراف از اسکان خوابگاه تلقی و فضای در نظر گرفته شده به سایر متقاضیان اختصاص داده خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

اعمال سه نوع سهمیه در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۴

 ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و سی‌امین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور از یکشنبه ۲۲ مهرماه آغاز شده و این فرصت تا شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ /  برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان /  سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ حاوی شرایط عمومی و اختصاصی منتشر شده است و ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام بوت کمپ آموزشی نشریات دانشجویی آذربایجان شرقی

 بوت‌کمپ آموزشی نشریات دانشجویی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

این دوره آموزشی در تاریخ 10 و 11 آبان و در دانشگاه تبریز تشکیل می‌شود.(جزئیات بیشتر)

بازگشت اتوبوسی افراد مسئله‌دار در سکوت خبری؛ جذب ۵۰ نفر با مدرک جعلی

 نخبه‌سالاری و شایسته‌گزینی اصول مهمی هستند که در شعارهای مسئولین مختلف زینت بخش سخنرانی‌ها شده اما اینکه تا چه اندازه در عمل به این اصول توجه می‌شود، سوالی است که ذهن دغدغه‌مندان عرصه آموزش عالی را به خود مشغول کرده است.

اقدامات دوماه اخیر در فضای دانشگاهی از انتصابات گرفته تا بازگشت بدون کارشناسی اساتید و دانشجویان مسئله‌دار ابهامات و اعتراضاتی را به دنبال داشته است،   انتصاباتی که به عنوان سرپرستان دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم صورت گرفته، بدون توجه به سابقه افراد انتخاب شدند از جمله افرادی که در فتنه‌های مختلف حضور فعال داشتند یا بازگشت اساتیدی که رکود علمی داشته و این باعث قطع همکاری با آنها شده است.(جزئیات بیشتر)

مهم‌ترین تغییرات آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۴

کنکور دکتری وزارت علوم جدا از آزمون دکترا وزارت بهداشت می باشد. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های آزمون دکتری سراسری می باشند می توانند با اطلاع از زمان ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری اقدامات لازم را برای شرکت در آزمون مزبور انجام دهند. کلیه فرآیند مربوط به آزمون دکتری بر روی سایت مجری برگزاری آزمون منتشر می شود تا متقاضیان بتوانند برنامه ریزی صحیحی را برای مطالعه منابع کنکور دکتری انجام دهند.

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ /  برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان /  سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

فرصت ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ مهرماه آغاز شده است و داوطلبان تا شنبه ۵ آبان ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.(جزئیات بیشتر)

تعارض شیوه نامه انضباطی درباره برگزاری تجمعات دانشجویی

حجت الاسلام مصطفی رستمی درباره مغایرت و اختلاف شیوه نامه جدید انضباطی با آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعتراض به شیوه نامه جدید گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به شیوه نامه انضباطی دانشجویان اعتراض داشتند و این موضوع را در مسیر حقوقی خود پیگیری می‌کنند.

بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ /  برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان /  سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

وی ادامه داد: شیوه نامه‌ها باید منطبق با اسناد بالادستی باشند، در مواردی در این شیوه نامه دیده شده است که به اسناد بالادستی توجه نشده است.(جزئیات بیشتر)

دکتری استادمحور چیست؟

در این طرح امکان جذب مستقیم دانشجویان برتر و استعداد درخشان از مقطع کارشناسی ارشد به دکترا فراهم شده است. همانطور که از نام این طرح مشخص است در طرح دکتری استاد محور، نظر و انتخاب استاد راهنما معیار و محور قرار می گیرد.

به این صورت که با اعلام دانشگاه های سراسر کشور، استاد میزبان تعداد درخواست پذیرش دانشجو، موضوع رساله‌ های پیشنهادی (مصوب در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه) و رشته‌ های مورد نظر بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری سازمان سنجش را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام و دانشگاه شرایط پذیرش دانشجویان برتر را از این طریق فراهم می کند. اما فایده این طرح برای دانشجویان برتر چیست؟ دانشجویان استعداد درخشان برای انتخاب استاد راهنمای پایان نامه و رساله دکتری خود از اولویت حق انتخاب برخوردار می‌ شوند و می توانند پیش از ورود به این مقطع، استاد راهنمای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تایید استاد میزبان، دانشگاه و سازمان سنجش، از ابتدا مسیر پایان نامه خود را مشخص نمایند.(جزئیات بیشتر)

تسهیلات دانشجویی وزارت بهداشت اعلام شد

 وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ برای آن دسته از داوطلبانی که مشغول به تحصیل در رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی هستند؛ از سوی سازمان وزارت بهداشت ارائه می شود. مبلغ وام علوم پزشکی بسته به نوع وام و نیز مقطع تحصیلی فرد متفاوت بوده که پس از اعلام درخواست در زمان مقرر به حساب داوطلب واریز می شود.(جزئیات بیشتر)

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری اصلاح شد/ شنبه آخرین مهلت نام‌نویسی

 آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی» در قالب دو مرحله (سنجش علمی (آزمون متمرکز) و مصاحبه علمی و سنجش عملی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) برگزار می شود. لذا شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت متقاضیان در آزمون مذکور به شرح این دفترچه راهنما اعلام می شود.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسرائیل به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکستش در برابر مقاومت است
احکام مربوط به دستمزد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی شد
آنچه بایدن به آرامی می‌گوید ترامپ فریاد می‌زند
فیلم| اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید چمران به وضعیت اسکان و برخوردهای انضباطی
شب تحقیر؛ آیا رئال همانند دفعه قبلی برمی‌گردد و قهرمان می‌شود؟
هر چیزی هنرمندان نیاز داشته باشند را در اختیار آنها قرار می دهیم
زمان رویارویی گرایی و ارسلان
وزنه‌بردار ایران رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد
فیلم جدید کارگردان شب‌های روشن به زودی اکران می شود
پای سرایدارهای مدارس به مجلس باز شد/ هشدار نمایندگان مجلس به قالیباف
اجاره سند
وضعیت شیوع سرطان پستان در ایران
پروژه‌های جدید فرصت‌های شغلی بیشتری برای زنان فراهم کرد
پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد
پیام تسلیت معاون زنان رییس جمهور درپی شهادت نیروهای ارتش و فراجا
آماری عجیب از تخصیص بودجه به بانوان در پایتخت
زنان ایرانی نامدار و افتخارآفرین در زمین و فضا هستند
شهادت بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در شمال نوار غزه طی ۲۲ روز
رایزنی وزیران خارجه ایران و انگلیس در مورد حمله نظامی رژیم صهیونیستی
ایران حمله رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد
شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۶۷۲ نفر رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top